d a w n f a n t a s y わたしのいのちのにっき: Bersyukurlah!!

Bersyukurlah!!


Assalamualaikum.. 

Hai dan selamat malam! Jam menandakan sudah pukul 11:59 pm.. Sepatutnya aku dah masuk tidur, tapi nak update cerita sikit in my online diary.. Hehe.. And tak lupa jugak, I wanna say sorry to all my readers cause I have not update my blog around 4 weeks.. It is so longg~ Tapi nak buat macam mana, aku busy sikit..

[ From Pak Cik Google :) ]

 Hmm.. Aku nak cerita sikit pasal masalah yang dihadapi sebagai student macam aku ni, di my uni.. Firstly, about the food! Yeah!! Food! Kat tempat aku tak semua cafe yang jual makanan yang berpatutan.. Tapi disebabkan kolej aku dekat dengan cafe A, so situ je la tempat yang menjadi harapan aku n kawan-kawanku untuk beli makanan [bila lapar].. Hmm.. Aku just nak sharing je laa cerita ni, sebab aku fikir tak sepatutnya la kan mak cik-mak cik and pak cik-pak cik tu jual makanan dengan harga yang tidak berpatutan terhadap student2 kat situ.. Dorang ni semua bukannya dari ahli keluarga yang berada [sebahagian je la].. Aku harap sangat mereka yang berniaga ni fikir-fikirkan la pasal student ni..

And! Kalau korang nak tau, ada la sorang peniaga ni boleh salah pandang pulak apa yang kawan aku beli lauk dia ni.. Aku menjadi pelik dan hairan.. Yela, mana tak nya, kawan aku ni beli lauk telur mata je, tapi dia boleh pulak nampak ayam.. Haha.. Nampak tak kepelikan disitu.. Then, dia charge makanan tu punya la mahal.. Yang aku semakin pelik tu, kenapa la dia tak nak tanya apa lauk tu.. Susah sangat ke nak tanya.. Ni bila orang tegur sikit, mula la nak tarik muka.. Haila~ Nasib badan la..

Ha, tu la yang terjadi kat tempat aku belajar tu.. Tapi, bila aku fikir-fikir balik, tak sepatutnya la kitorang ni asyik nak mengeluh pasal makanan kat situ, memang dah jadi lumrah agaknya sejak kami dok situ dari sem 1.. So, kena la bersyukur terhadap apa yang ada kat depan mata tu..


Teringat la pulak pasal rakyat di palestin tu yang tak cukup makan.. Ya Allah~ Semoga kau rahmati nikmat yang telah kau berikan kepada kami.. Aminn~

# Peringatan untuk kita semua..
[Islamic Quotes
:) ]

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 bintang kelip-kelip:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen