d a w n f a n t a s y わたしのいのちのにっき: Hari Pertama !

Hari Pertama !


Bermulalah kisah seorang gadis yang penuh dengan fantasinya~

Al-kisah~

Di pagi ahad yang indah, udara yang sejuk disebabkan hari hujan malam sebelumnya.. Sungguh nyaman hidupnye bila dapat sambung tidur sehingga ke pagi.. Tertangguh la niat si gadis itu apabile dia perlu bangun seawal 6 pagi untuk bersiap ke kelas barunya, "Kelas Kurikulum Pendidikan Pemandu" !

Perbualan si gadis bersama ayahnya---
Ayah : Ina! Ina! Bangun nak.. Kamu kena pergi ke kelas kan pagi ni? Bangun la..
Si gadis : Hmmm.....
Ayah : Cepat ina, bangun.. Dah pukul berape ni.. Nanti terlewat pula..
Si gadis : Ya! Ya! Saya bangun ni..

Dengan muka kelatnya, ditambah pula dengan air liur basi yang meleleh, Ina bangun pergi menyiapkan dirinya.. Ina seorang gadis yang pemalu, sangat kemas dan juga prihatin terhadap sekitar dirinya.. Setelah siap dirinya, dia pergi ke tempat yang harus ditunggu untuk pergi ke kelasnya.. Setelah 20 minit menunggu, barulah bas sampai..

Sejam berlalu~

Ina bersama teman-teman yang lain sampai di tempat yang sepatutnya,, di Kuala Kubu Baru.. Pihak pengajar meneruskan sesi pendaftaran, setelah selesai pelajar-pelajar perlu menghadirkan diri di kelas bagi sesi ceramah.. Kelas itu diberi pendidikan mengenai undang-undang di jalan raya, isyarat lalu lintas dan sebagainya...

Sesi besama tenaga pengajar ---
Cikgu : Saya akan mengajar mengenai de-Merit mengenai kesalahan-kesalahan pemandu di jalan raya.
Pelajar : Baiklah!
Cikgu : Katakan lah saya menunggang motosikal dan bawak bawak bawak bawak kemudian ade polis di       depan. Then, polis itu minta lesen memandu. Saya dengan yakinnya ingin mengeluarkan lesen, but alamak! terlupa la incik! Jadi, saya dapat la 5 mata de-Merit!

Semua pelajar ketawa tak berhenti, sebab cikgunya semangat bercerita dengan gayanya sekali.. Setelah lama berada di kelas itu, maka berakhir la kelas mereka untuk hari itu... Ina dan teman-temannya akan menghadirkan diri untuk ujian berkomputer pula nanti... InsyaAllah , LULUS la untuk mereka!

Ina sampai ke rumahnya sewaktu azan maghrib berkumandang.. Ketika ina membersihkan dirinya dan menunaikan solat, ada 1 'call' dari nombor yang tidak dikenali yang seringkali mengganggu hidup ina.. "Argh! Nombor ni lagi! Ape lagi yang nak diganggunya, tak pernah nak serik... " kata si gadis molek itu.. Ina membiarkan perkara itu berlalu pergi begitu saje..

Case 1


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 bintang kelip-kelip:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen